När jag nu är på G, kommer en till viktig händelse

Bara för nå´t enstaka år sedan tog mina älsta barn studenten. Och alldeles nyss tog mitt yngsta.

Men i fredags 11 juni 2010 hände nå´t mycket märkligt:
Mitt barnbarn tog studenten (kan man ta studenten när man bara är ett litet barn nu förtiden????)
Hur som hellst var det en underbar känsla att se glädjen när hon sprang ut på trappen och sedan
uppflugen på ett lastbilsflak tillsammans med studentvännerna dra i väg mot framtiden.
Hoppas dom var trevliga med dig på arbetsförmedlingen Du vet, statligabyråkrater förstår inte alltid
att uppskatta ungdomlig livsglädje (eller troligen är det väl så att dom bara avundsjuk på att du har livet framför dig, som de flesta av byråkraterna har ju sitt liv bakom sig, om dom nu haft något,).

Så nu, min kära nybakade stundent, är det dax att, kanske tillsammans med någon likasinnad, fylla flaskan/orna.

Tavla - Coca-Cola

(OBS symboliken med den röda korken)

Kommentarer
Postat av: amanda

De var faktiskt trevliga på arbetsförmedlingen :)

2010-06-23 @ 22:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0