Åter till "vardagen"

Söndag som vardag, ingen skillnad om man är pensionist.
Nu har de tre första pensionmånaderna avverkats och snart är det
tid att göra en s.k. 100-dagars sammanfattning.
Ni vet en sån där som media är så förtjust i att göra för alla betydande personer och händelser.
 
I dag har min "ny-blonda" lilla fru städat bilen.
Själv har jag tömt dasstunnan och tömt öppnaspisen på aska
(sotarn lär väl vara på intågande så småning om).

Måste erkänna att jag hajade till när jag såg en blondkalufs sticka upp
ur täcket i morse när jag skulle gå ut på min vanliga morgon p--s-tur
(herre min je, hur hamnaden blondinen i vår säng????)
Det kändes skönt när hjärnan vaknade och jag kom ihåg att lill-dotra
ju hade blekt slinger på sin mamma i går kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0