Bröllopsdag

I går firade minsta dottern med fru sin 1-åriga bröllopsdag. (vad tiden går)
Jag vet inte vad dom gav varandra i 1-årspresent men när vi firade vår 1-åriga
bröllopsdag fick min fru en mycket kärleksfull och romantisk present.
Ett utedass! som jag egenhändigt hade byggt med omsorgsfullt putsat hål och
lock med handsnidat handtag.
Naturligtvis med utsikt genom ett fönster mot fjällen.  
Dessutom ett litet extra hål med plats för potta åt lilldotra.
Skötselråd för luktfritt utedass:
-Undvik i möjligaste mån urin i tunnan (dvs kissa i skogen bakom)
-Strö barkströssel (eller liknande) efter varje besök
-Töm tunnan innan den blir överfull
Svårare än så är det inte!
Jag kan garantera att dasset luktar mindre än vår, till åren komna, Mulltoa.
Ett tips om man skall använda ett utedass under den kalla årstiden är
att köpa en frigolit-toasits, känns "varm" att sitta på en kylig höstmorgon.

Kommentarer
Postat av: Svarten

Ytterligare ett litet råd:



Om ni använder stearinljus som belysning vid dassbesöken och tänder dem med tändstickor, se till att tändstickan har slocknat innan ni slänger den i tunnan. Brinnande toapapper är inte att leka med. Det kan bli MYCKET varmt om baken.

2011-07-14 @ 09:09:34
URL: http://svarten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0