Jag förstår inte

Jag slutar aldrig förvånas negativt över att människor reagerar kraftigare
när något händer ett djur än när en människa misshandlas eller t.o.m dödas.
Nu senast, när polisen avlivade en katt som bedömdes förvildad och ställde
till oreda i ett bostadsområde, översvämmades tidningen av insändare som
ojade sig över den "stackars" katten. Dessutom hade tidningen bedömt nyhetsvärdet
på händelsen så stort att den hade avsatt närmare en helsida + del av förstasidan.
Förstår inte?
Jag kan naturligtvis inse att ägaren till ett kärt husdjur kan känna sorg och avsaknad
men att främmande människor aktiverar sig och lägger tid och möda på att skriva insändare,
det är det jag inte förstår.
När dom tiger och tycks oberörda när det gäller mänskliga tragedier.



Kommentarer
Postat av: Helene

Instämmer!!!!!

2011-07-09 @ 13:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0