Dubrovnik

Dagens landstigning var Dubrovnik med en utflyckt till en familj Novakovic´som "bjöd" på musik och dans i folkdräkt, en rundvisning av sina odlingar, provsmakning av deras fikonbrandy, ostar och kallrökt skinka samt vin, vitt o rött i mängder.
Landstigningen avslutades med intagande av gamla Dubrovnik, tidigare Republiken Dubrovnik, ingen har tidigare lyckats med det.
(Om man undantar fransmännen som med falskt smicker lurade innevånarna att öppna portarna och villigt bjuda in dem på 1700-talet, vilket blev slutet på den jämnställda republikens månghundraåriga varande).

Med vemod återvände vi till MS Musica för att äta vår sista måltid, snyft,snyft.
Som tröst har vi mängder av oförglömliga minnen.
Och skulle, i framtiden, åldern ta ut sin rätt och fördunkla minnet har vi oändliga mängder foton.

Utvalda foton kommer så småning om att läggas ut på min picasaweb-album.

I morgon bitti anländer vi således till Venedig för vidare färd med flyg via Munchen till Arlanda och sedan till Are/Osterunds flygplats (eller Frösö-flygplats som jag gammalmodigt kallar den)

Om jag behövde en(1) vecka att vila upp mig på efter avslutat arbetsliv,
behöver jag nog minst några månader att vila efter denna fantastiska resa.

Tur att det är långt till 8:e oktober då 6 veckors sol-o-bad-vistelse väntar i Arguineguin/Patalavaca, GC. 

Kommentarer
Postat av: Svarten

Dubrovnik - där har jag suttit i fängelse :-)

2011-05-14 @ 20:08:55
URL: http://svarten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0