Från storlek 34 till 36

Dagen har i huvudsak fyllts med kläd-komplettering inför den stundande kryssningen. Behovet av nya
kläder beror på ett underliga faktum, att jag som flerårig 33/34:a, helt plötsligt drar storlek 36!?!
(och då menar jag inte damstorlek).
Skjortor, kortärmad och långärmad, gick smidigt, svårigheterna uppstod vid jakten på byxor. Jag hade, smart som jag är, planerat att köpa sån där byxor med avtagbara ben. På det viset skulle jag kunna fixa både långbyxor och kortbyxor på samma gång. Efter rännande ut och in i de mest skiftande affärer kapitulerade jag.
Och inför min kära hustrus behov av matintag gjorde vi en time out och for hem. 
Väl hemma provade jag mina "gamla" par kombi-byxor och tro det eller ej , jag kunde ha dom, tack vare resåren i linningen.
Efter matintaget var min kära fru på G för en affärsresa igen. Relativt smidigt hittade hon både klänning och skor.
så relativt snabbt var vi åter i hemmet.
Eftersom det är hennes mat-dag i dag passar jag på att blogga lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0