Svartjobb o FAS 3

Dagens sysselsättning har varit "svartjobb", åtminstone blev jag svart om händerna.
Har hjälpt Emma med plockning och lite städning som inte hunnits med i dessa
student-plakat-present-tider.
Kvällen kommer att förgyllas av f.d. arbetskamraters avtacknings-träff.
Jag slutade visserligen redan 30 april men eftersom det är arbetsförmedlingen
måsta man gå igenom både FAS 1 och FAS 2 innan man blir berättigad till
FAS 3 (slut-avtackning).
Som alla vet har regeringen en åsikt om FAS 3 (den skall "rädda" alla till jobb) och
oppositionen har sin syn (skräp, skall bort!) jag hoppas inte att det blir regeringens
alternativ i kväll och inte heller oppositionen variant.
Själv tror jag att det blir en jättetrivsam afton med mycket glädje (och kanske en liten tår)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0