En 2:a

Är lite ledsen och MYCKET sur idag.

Lite ledsen för att jag fick något så unikt som en 2:a vid besiktningen av Toyotan
(trodde inte sånt var möjligt)

MYCKET sur för att jag hade så sent som förra veckan lämnat in bilen för att
varningslampa som indikerar bromsfel lyste.
Fel i bromssystemet var exakt vad som orsakade 2:an och därmed ombesiktning.

Skall ta ett alvarligt samtal med den aktoriserade toyotaverkstan i morgon.

ÖstersundsOrdspråk:

När JanE blir arg
är Djävulen jämförelsevis änglalik

Kommentarer
Postat av: emtehed

Haft mitt "alvarliga samtal" med Toyota-verkstan

och blev MYCKET trevligt bemött.

Bokades omgående för ni verkstadstid där man skall

till kraftigt nedsatt pris arbetet åtgärde missen.



Nytt Östersundsordspråk:



När JanE blir trevligt bemött

smälter hans ilska snabbare än snö i vårsolen

2011-09-13 @ 11:39:51
URL: http://emtehed.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jag upplevde något liknande en gång, hade den värsta tänkbara handledaren på arbetsförmedlingen=alltid sur! Jag laddade till tänderna med argument när jag gick dit för jag ville börja plugga istället. Han sa ja det är en bra ide' och all min förberedda ilska rann ut i sanden. Så snopet! Jag tror nog att dem vet att dem gjort fel. Min verkstadskille åker alltid upp själv med bilen när han fixat något fel. Och det tar han inget extra för att göra. Men den går alltid igenom efter att han mekat klart. PS Jag köpte en volvo sist efter att ha kört toyota i 15 år. Ångrar mig bittert! Kramis!

2011-09-15 @ 15:53:11
Postat av: Emma

Konstigt hur lik sin far man kan vara: igår ringde jag upp en leverantör för att få ett kolli-id till ett saknat paket, varpå mannen i andra sidan säger att det inte ens är skickat. Med emtehedsk hetta i rösten förklarade jag att detta var helt oacceptabelt och att min kund nu troligen inte vill ha sin leverans. Eftersom hettan när vi snälla individer väl blir arga är då respektingivande fick jag privatnumnret till leverantören och han lovade stanna på kontoret tills jag ringt kunden. Nu är allt frid och fröjd så länge de väl skickar ramen på måndag...... Annars kommer hornen i pannan fram igen!

2011-09-17 @ 09:19:54
Postat av: Ella

Sv: Min körlärare sa att om jag lägger på ett litet kol kan vi boka uppkörning och skrivning i början av november :)

2011-09-20 @ 13:36:29
URL: http://lillastorasyrran.blogg.se/
Postat av: Svarten

När Emtehedarna blir förbannade

törs in ens Fantomen lämna grottan.



Gammalt djungelordspråk

2011-10-01 @ 04:48:14
URL: http://svarten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0