Vårbruket då, nu, sedan

Gångna helgen innebar årets första riktiga krafttag på vissna löv och växter i sommarstugan.
Tungt och Svettigt men faktiskt stimulerande. Och efteråt känner man sig sååå "duktig".
Så har det varit år efter år, samma visa under maj.
Jobba hela veckan ut till stugan på fredag, gå med ändan i vädret och böka i jorden lördag-söndag,
åter till vardagsjobben, ut till stugan på fredag, ändan i vädret osv.
 
Men  över en kopp kaffe filosoferar lilla frugan:
"Nästa gång det är Maj, då kan vi stöka med vårbruket på vardagarna och bara njuta på helgerna."

Vilken härlig framtid vi går till mötes.

Nedräknaren står just nu på:

341 dagar 04 timmar och 45 minuter (fel, 44 minuter)



Kommentarer
Postat av: Gella

Kul å se att även en blivande pensionär lär sig att blogga. Själv hade jag problem med att hitta din blogg. Så tecknisk är jag, men det kanske kommer när jag kommer närmare pensions åldern. (har en bit kvar, trotts att den närmar sig med storm steg.)

Nästa år när ni är ledig på helgerna så kan ni komma ner och puttsa på båten. Så att ni inte känner er göralös tänkte jag.

2010-05-25 @ 22:59:40
Postat av: Tomten

Du måste ha missat nåt, som pensionär är man GÖRALÖS på helgerna.

Kan gärna jobba lite under veckorna, tar endast

800 kronor timmen + moms.

(kan tänka mig gå ner till 600 om jag för det svart)

2010-05-25 @ 23:27:21
Postat av: Emma

Åh, det finns nog ingen som är så värd att bli penjsionär som du, det måste jag då säga! Böka noga med rumpan (?) i stugan nu för det är inte alla somrar det stundar homo-vigsel ;)



Ses senare idag!

2010-05-26 @ 09:27:00
URL: http://rindbergemtehed.blogg.se/
Postat av: Maria

Visst är det väl härligt att kratta och gräva i jorden, man blir så glad när det blir fint. Att sedan få sitta och filosofera och begrunda sitt verk över en kopp kaffe är väl helt underbart. även om vägen dit har varit svettig.

2010-06-01 @ 22:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0