Ingen höjdare att vara höjdrädd

Förutom målningsarbete har onsdagen även bestått av borttagande av mossa från takpannorna på stugan.
Det är inte njutbart att krypa runt på "hög höjd" för att borsta bort mossa när man ser mossbitarna rulla
utför taket och sedan falla handlöst till marken (kan man säga att mossa faller handlöst?).
Skakig och ledbruten efter dagens arbetet konstaterade jag via TV:en, att pga ren snålhet,
(valde att spela 36 rader, istället för tänkta 48 rader) missade jag två o halvt tusen på V64.

Det är ingen höjdare att vara småsnål heller!

Faktaruta:
Snåheten bedrar visheten.


Kommentarer
Postat av: "svenskläraren"

Det heter väl -snåLheten bedrar visheten-

Sedan angående ett tidigare inlägg om Jesper O

lär vistt han fått en fråga vid sitt första besök på arbetsförmedlingen.

-Vad är det du INTE kan arbeta med?

Han ska ha svarat.

-Jag kan inte jobba som fönsterputsare.

Förmedlare sa då.

-Det förstår jag naturligtvis.

Jesper frågade förvånat.

-Hur vet du att jag är höjdrädd?

2011-09-01 @ 17:53:29
Postat av: emtehed

Stavas inte visst med TVÅ s och ETT t ????

2011-09-01 @ 17:56:23
URL: http://emtehed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0