Minnen, hur och varför dyker dom upp????

Nära tio dagars ide´torka och frånvaro av blogg-inlägg så dyker plötsligt ett minne
för flera år sedan upp.
Hur och varför vet jag inte.
Men för ungeför 10 år sedan hade jag ansvaret för att planera en personaldag,
och som gäst hade jag bestömt mig för att boka Jesper Odelberg.
En ståuppkomiker (eller som jag presenterade honom, sittnerkomiker).
Mina önskemål till honom var att framföra ett nummer om hans erfarenheter
av arbetsförmedlingen/arbetsmarknadsinstitutet.
Ett, i mitt tycke, mycket träffande nummer som jag hade hört honom framfört tidigare.
Men minnet som oförhappandes dök upp i mitt minnet var hans avslutning,
Kent Anderssons dikt "Sången om Dvärgarna"
Den gav mig gåshud och därför vill jag dela med mig detta youtube-klipp
som jag letat fram.

http://www.youtube.com/watch?v=vgRwNg6tESc


Kommentarer
Postat av: Svarten

Den stal jag till min blogg...

2011-08-14 @ 09:31:47
URL: http://svarten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0