Lön även för maj

För c:a en vecka sedan upptäckte jag att min f.d arbetgivare hade gett mig
lön även för min fösta pensionsmånad.
Ärlig (dum?) som jag är meddelade jag omgående lönekontoret om deras
misstag.
Efter lite ointressant dividerande vem som hade felat, jag eller någon av
arbetsgivarens "otaliga" enheter, fick jag veta att lönekontoret skulle
skicka en blanket (!) för mitt godkännande att återbetala lönen.
Jag trodde i min enfald att detta skulle ske omgående men ännu har
ingen blankett dykt upp.
Nåja pengarna gör ingen skada där dom sitter på kontot men lite frestande
är det nog.
(En extra resa, åkgräsklippare eller varför inte leja någon att gräva en damm i stugan)

Bäst att glömma  såna dumheter, även om byråkratikvarnen mal långsamt så
fortsätter den att mala tills allt har återställts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0