Jag är förtvivlad att rasismen över slagit rot i Östersund

ÖP/25okt. 2010.......... "Inatt har polis och vaktbolag bevakat flyktingboendet på Frösö park. I torsdags flyttade ett 50-tal flyktingar in i de gamla logementen på Frösö park, tidigare F4. Igår kväll kom ett antal personer i två fordon till flyktingboendet och kastade glasflaskor och bananer mot flyktingarna. Dessutom ska de ha ropat "jävla svartskallar". Några av flyktingarna stod utanför huset och några stod där inne och såg och hörde vad som skedde. På grund av trakasserierna har polis och vaktbolag haft särskild bevakning av platsen under natten. En förundersökning har inletts angående ofredandet, som bedöms som ett hatbrott. Polisen säger sig ha uppgifter som gör att de kan driva förundersökningen framåt, men vill inte gå in på vilka uppgifter det är."............ Jag böjer mitt huvud i skam över att sådan dumhet har fäste i Min lilla stad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Godnatt! Hoppas du har haft en bra dag :P

2010-10-28 @ 21:45:53
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: julia

Fin blogg !

Hur mår du idag ? ;)

2010-10-29 @ 19:30:26
URL: http://juliaofsweden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0