PLING-PLING-PLING-PLING-PLING......

Har inte överdrivet gott humör i dag.
Efter en natts inte alltför god sömn, väcktes jag i morse mycket bryskt av ihållande kraftigt plingande på dörrklockan.
Studsade upp, helt övertygad om att det brann någonstans och att räddningstjänsten sprang runt och väckte folk för att snabbt få ut människarna från lägenheterna.
På några sekunder, fortfarande mer sovande än vaken, slet jag upp dörren för att få veta vad som var på gång.
Utanför stod en "udda" person som sa:
Hej jag heter Per-Olov från Strömsund och säljer tavlor.
Jag slår igen dörren med en smäll framför näsan på "varelsen" och för en kort sekund förstår jag hur det
kan komma sig att en vanlig stillsam person kan mörda.

På väg att sätta på kaffepannan är jag ändå glad att jag tänker saktare än jag handlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0